13.4.2018

A Breeze from the Sea


Moments on the beach.

The seagulls are screaming and
a salty breeze feels cool on my skin.

Spring is in my heart!


Celebrate this season!

My dear friend made wonderful
goodies for this small party!

The sweet spring wreath is made of cookie pastry and
creamy roses with meringues.

Peach trees are blooming,
so she created lovely peach cookies too!

With some cava....

...the perfect day with the best friends!


Malja keväälle!

Aurinko kuultaa pilviharson lävitse ja 
lokit kirkuvat aaltojen pauhussa.

Tuulen henkäys mereltä tuo
merisuolan iholleni.


Rakas ystäväni loihti taas 
hurmaavia herkkuja!

Keväinen kranssikakku on tehty
keksipohjaan ja täytetty pehmeillä
kreemiruusukkeilla.

Murea pohja kostuu sopivasti kreemistä ja 
marengit saavat kranssiin vielä
lisää makua.


Persikankukkien aikaan on ihana
suunnitella jo herkullisia tarjottavia
kesän juhliin.


Suloiset palleroiset on tehty
lusikkaleipien tyyliin ja värjätty
elintarvikevärillä.
Marjaväreillä saa varmasti ihan 
yhtä hyviä sävyjä!

Pikkuleipien välissä on herkullista
persikkamarmeladia.


Maitokahvia ja sokerisia unelmia!


Ota elämä 
avosylin vastaan!


Kiitos Tuijalle herkullisista hetkistä ja
 Tarjalle assistentin roolista!


#kukkailottelua
#mansikkatilanmailla

11.4.2018

Home Made


My boss made some
delicious marmalade from her
oranges and kumquats!

Home made is always the best!


Kotona itse tehty marmeladi on parasta!

Pomoni puutarhassa kasvaa suuri appelsiinipuu sekä
pieni runsassatoinen kumkvattipuu.

Saimme töihin ihanat purnukat
itsetehtyä marmeladia näistä
vitamiinipommeista.

Herkullista viimeiseen pisaraan asti!


9.4.2018

A Blooming Morning


Hello Monday!

A wind brings sweet scent of blooming orange trees
from the fields and
swallows are dancing on the blue sky.

A good moment to start a new week.

The most beautiful Robinia trees
are in full bloom next to my house.
I adore the beauty of these white flowers!

Enjoy this wonderful week!


Herään auringon kutittaessa poskeani
hellästi.

Avaan ikkunan kun tuuli pyyhkäisee
valkeat pitsiverhot lentoon ja
appelsiininkukkien huumaava tuoksu
lennähtää syliini jostain appelsiinilehtojen
sydämestä.


Kauneimmista kaunein,
valkea valeakaasia,
ryöppyää kukkia ihan talomme lähistöllä.


Pääskysten tanssi ja kirmaus
sinisellä taivaankaarella saa minut
hymyilemään onnesta.


Makea tuoksu leijailee
ruusujen ja akaasioiden maailmoista.

Teepannu pihisee jo keittiössä.

Tästä on hyvä aloittaa uusi viikko!

Täytä jokainen hetkesi ilolla ja onnella,
inspiroidu elämästä ja anna virran viedä
sinut kauneuteen ja aurinkoon.


7.4.2018

The First Weddings!


So it begins!

The first wedding flowers for this
season.

Two happy brides,
handsome grooms and a couple of
cute flower girls.


Niin se hääsesonki sitten
pyörähti käyntiin!

Kaksi kaunista morsianta sai
kantaa korunaan näitä morsiuskimppuja
rinnallaan komeat sulhaset, tietenkin!


Suloiset morsiustytöt ja pienet
kukkaistytöt saivat ranteisiinsa sievät kukkakorut.

Ihana hääsesonki on alkanut!


#kukkailottelua
#mansikkatilanmailla


5.4.2018

Flower Work Shop II


The beautiful Flower Work Shop day in Tampere
continued with arrangement.

Floral designer Erika Välimäki,
from the flower shop Helmivillakko,
showed a wired technique to create
a lovely garden style arrangement
for a dinner table.


All the flowers were so beautiful and
it was hard to choose
what shall I use!

The container was a nice
glass pot with some rose gold on.


I chose some roses, sweet pea,
white tulips, Helleborus and stock.

I love to make garden style arrangements!

All the lovely arrangements were on 
the dinner table with candles
in the evening.

Such a beautiful day,
lovely people around and
a delicious dinner
in the end of our work shop!


Helmivillakon ihastuttava 
Flower Work Shop-päivä jatkui puutarhamaisen
asetelman teolla.

Kauniita kukkia oli niin paljon, että
oli vaikeaa valita mitä haluaisinkaan käyttää!


Lopulta päädyin samaan väriteemaan kuin
kimpussa.

Tummat kerratut jouluruusut, törmäkukat, 
valkeat tulppaanit ja nudet leukoijat olivat eri kukkia
kuin kimpussani.

Floristi, Erika Välimäki,
näytti meille kuinka asetelma syntyy
kanaverkko-tekniikalla ruukkuun.


Kaikkien asetelmista tuli todella
kauniita ja illallispöydässä
saimmekin ihailla upeita asetelmia
kynttilänvalossa.


Kukkalan Sanna Rasku
nappasi kuvan minusta asettelemassa
kukkiani.


Kahvitauollakin kauneus oli läsnä.


Kukkalan Sannan asetelmasta
tuli ihanan villi ja runsas!
Se pääsikin koristamaan jälkiruokapöytää
herkullisen suklaamoussen kera.

Sannan postausta voit ihailla 


Pitopalvelu Kestit Cateringin Paula
kattoi meille henkilökuntansa kanssa 
herkullisen illallisen.

Tarjolla oli erilaisia salaatteja ja
pinaatti-fetapiirasta.



Kattaus oli täydellinen
kukka-asetelmien lomassa ja kynttilät
toivat juhlavaa tunnelmaa
Pyynikin vanhan olutpanimon tiloihin.


Valkeat kukat yhdistivät jokaisen asetelman
yhtenäiseksi kokonaisuudeksi.

Värimaailma oli harmonisen kaunista
katseltavaa.


Rauhallista musiikkia ja hymy
kaikkien huulilla.

Mikä ihana tunnelma!


Kiitos vielä kaikille ihanille
ihmisille jotka päivän aikana tapasin!

Teitte päivästä erityisen!


3.4.2018

Flower Work Shop I


I had a wonderful opportunity to
join a amazing Flower Work Shop
in Tampere, Finland, in March.

Floral designer, 
Erika Välimäki,
from the Flower shop Helmivillakko
showed us garden style floristry and 
we made lovely bouquet and arrangement
together.


The Work Shop was hold in
old historic Pyynikki beer brewery in heart of Tampere city.

Beautiful place and atmospere 
to make floral design together!

The first post I show you the bouquet and
I'll make another post of
the arrangement and dinner party later.

Enjoy!


Minulla oli upea tilaisuus osallistua maaliskuussa
 kukkakauppa Helmivillakon 
Flower Work Shopiin
ihanan floristi Erika Välimäen johdolla
Tampereen Pyynikillä!

Koko sunnuntai oli varattu pelkästään
kukille, hyvälle ruoalle ja floristiikan kauneudelle!
Valokuvausta unohtamatta!

Valokuvaaja Heidi Lahtinen
oli seuranamme ja apunamme myös koko päivän.


Loihdimme päivän aikana hurmaavia
villintyneitä kimppuja ja
asetelmia Erikan opeilla.

Omaan kimppuuni valitsin puuterisia sävyjä,
jaloleinikkiä ja ruusuja,
hieman kirjopikarililjaa, angervoa ja hajuhernettä
sekä jouluruusua.

Nautimme suuresti pehmeiden sävyjen maailmoissa,
ihanassa flow tunnelmassa!


Tapasin monta uutta ihanaa ihmistä ja
olihan siellä tuttujakin...

Kukkalan Sannan tapasin ilokseni myös kurssilla!
Sannan postauksen voit nähdä tästä.

Myös Kuistinkautta-blogin Heidi ja
monia kukka-alan kollegoita
oli sitomassa ihania kukkia kanssamme.

Heidi nappasi minustakin tuon
yllä olevan kuvan.
Kiitos siitä!


Puutarhamaisuus tuo mieleen
menneiden aikojen runsaat kukka-asetelmat ja
olen sydämestäni iloinen että tämä tyyli
on tullut nyt taas muotiin!


Saimme päivän aikana nauttia myös
ihanan lounaan ja päivällisen kukkien
kauneuden keskellä.

Teen vielä toisen postauksen illallisesta ja
kukka-asetelmasta myöhemmin.


Pyynikin vanha tehdas oli somistettu
kauniisti ja upeat kuparipannut toivat tilaan
tunnelmaa.

Paikka onkin eritoten hääjuhlissa
suosiossa.


Erikan oma kimppu oli
ihanan rento ja luonnonläheinen!


Olen niin onnellinen että pääsin
osallistumaan tälle ihastuttavalle päivälle!
Kyllä kannatti täältä asti lentää
Suomeen!

Laitan vielä toisen postauksen lähiaikoina!


1.4.2018

Beauty of Easter


These lovely spring days!

Easter and the time to be with friends.
Some of my Finnish friends are here now
for a holiday and I have had a wonderful time
with them!

Let's enjoy this season!


Pääsiäisen herkkiä hetkiä.


Muutamat ystäväni ovat täällä nyt
lomalla ja olenkin viettänyt ihanaa
aikaa heidän kanssaan!


Kahvihetkiä ja aurinkoa,
rantojen terasseja ja iloista naurua
koko sydämen kyllyydestä.


Kevään kauneutta unohtamatta!

Hempeät kukat valloittavat ja
ihastuttavat jokaista hymysuuta.

Nautitaan hurmaavasta kevään juhlasta!