15.12.2014

Choco cookies!


My dear mother-in-law sent me some home made cookies
for Christmas!
So lovely!
This rainy day here will be happy after all with
these sweet cookies and a cup of  hot chocolate!


Ihana anoppini lähetti näitä hurmaavia kotitekoisia
pikkuleipiä meille joulun iloksi!
Sateisen päivän ratoksi voi ottaa rennosti kupin kuumaa 
kaakaota ja nautiskella pari keksiä sateen ropinassa.


14.12.2014

Relax! It's Xmas!


Christmas.
Time for relax after all that rush!
Remember to think with your heart, 
I wish you don't hurry all around all the time!
Have a moment for yourself too!
Peaceful Xmas time is the best quality time for you!


Joulun aikaa.
Muistathan vähän hellittää välillä!
Ota kuppi kuumaa ja istahda.
Katsele rauhassa ympärillesi ja hymyile!
Tämä on joulun taika!
Ajattele sydämelläsi ja rauha valtaa mielesi!






13.12.2014

Tea bags...or gingerbreads?


Gingerbreads, of course!
But this time I made something different!
These are so lovely with a cup of tea!
I dipped some white and dark chocolate too!
And easy to make!
I just cut the shape with a knife and made a small hole
by a straw.
And the rest is all craft work!
What a lovely gift idea too!


Piparkakkuja tietenkin!
Mutta tällä kertaa teepussien muodossa!
Niin hauska idea ja herättää kummasti hauskaa keskustelua ja
naurun helinää teepöydässä!
Helppo tehdä itse!
Leikkasin veitsellä teepussin mallin ja tein mehupillillä reiän.
Sitten dippasin vähän suklaata!
Tuunasin teepaketin jouluiseen asuun.
Ihana paketti antaa vaikka lahjaksi!




(Photos by Mirja Palmanto)

12.12.2014

A time for the Hyacinths!


The adorable Hyacinths!
Hyacinthus was a divine hero in Greek mythology and
we can still enjoy these beautiful bulb flowers named after him.
So many incredible colours in these days too!
I love deep plum and purple colours, but couldn't find any in here,
unfortunately!
But this beauty is really sweet!


Lumoavat hyasintit!
Antiikin Kreikan jumalallisen sankarin mukaan nimetty kukka
herkistää suomalaisetkin ainakin jouluna pauloihinsa.
Olen mieltynyt eritoten purppuran, aniliinin ja tumman luumun
sävyihin erikoishyasinttien maailmassa, mutten
harmikseni löytänyt täältä ainoatakaan vastaavaa kaunotarta.
Suomessa luottopuutarhureilta niitä löytyy aina joulun alla!
Mutta tämä ihastuttava lilahtava pinkki jäi kuitenkin
asumaan meille jouluksi!




11.12.2014

The old cake molds!


My dear friend borrowed her old small cake molds for me!
So wonderful!
Real vintage feeling!
I can just amagine how delicious small cakes there
have been with jam and cream on top...
...in good old times!


Ystäväni lainasi minulle näitä aivan ihastuttavia, vanhoja ja
pieniä, kakkuvuokia!
Näissä on rustiikin tuntua!
Voin vain kuvitella miten herkullisia pikkuleivonnaisia
näissä on paisteltu ja koristeltu hillolla ja kermalla...
...kultaisiin vanhoihin aikoihin!






10.12.2014

White & Dark!


I love dark chocolate!
And my son loves white...so we made something
for both of us!
It was fun to melt some chocolate and decorate
own chocolate with almonds and dried fruits & berries!
Sweet to give for little Xmas gifts too!


Rakastan tummaa suklaata!
En voi kuvitellakaan elämää ilman sitä!
Poikani pitää enemmän valkoisesta suklaasta, joten
teimme yhdessä omat lempisuklaamme!
Hauskaa yhdessä puuhastelua ja saa koristella
miten haluaa!
Myös aromia voi lisätä...pahus, konjakki oli loppu!
Mutta manteleita ja kuivattuja hedelmiä ja marjoja
kului ihan kiitettävästi näihin herkkuihin!
Pojalle mansikkaa ja mangoa, minulle mantelia ja
karpaloita sekä kookosta.
Näistä saa myös aika maukkaita joulumaistiaisia ystäville!



(Photos by Mirja Palmanto)

9.12.2014

Feels like Christmassy!


This is a real Xmas mess!
I put nearly all my Xmas decorations on the cake tray!
So, this mess actually looks good on the dining table,
but the only problem is that all is not eatable!


Tämän nimi on joulukaaos!
Pikainen joulukoristeiden selvitys ja näin ne lopulta ovat
läjässä tuossa keskellä ruokapöytää kakkutarjottimella!
Ainoa ongelma tässä hienossa sekasotkussa on,
ettei läheskään kaikki ole syötävää...
...joten vierailevat ystävämme joutuvat etsimään seasta jonkun
herkkupalan...jos löytävät!




Onneksi joku perinteinen espanjalainen herkku on
löytänyt tiensä joukkoon!


8.12.2014

One Angel's whisper


One tiny whisper.
What would you like to hear?
Have a good Xmas or will you get a new car?
No.
If I could just have one whisper from an angel,
I'd like hear how wonderful gift life is in this
beautiful world.
And I would be the most grateful for that.
  


Jos saisin kuulla vain yhden pienen kuiskauksen 
äärettömän kosmoksen keskellä,
 miljoonien tähtien edessä, linnunradan utuisessa sametissa,
haluaisin kuulla kauniiden timanttisten tiukujen helinästä
vain sanat;
'Ole onnellinen saadessasi vaeltaa tässä kauniissa maailmassa,
luonnonihmeiden ympäröimänä ja uskollisten
ystäviesi saattelemana.'
Voisin vastata siihen vain yhdellä sanalla.
Kiitos!



7.12.2014

The Second Advent


Today is the second Advent day already!
I light up my Advent candles too!
This is mix of Xmas and summer really!
I wish you wonderful Advent!


Toinen adventtipäivä avautuu aurinkoisena, mutta hyvin
tuulisella ja kylmänä.
Kaasutakkaan on viritetty tuli jo aamusta, sisällä oli kylmän
yön jäljiltä vain 16 C!
Sytytän adventtikynttiläni toisen kynttilän tänään ja saan
lämmön kiertymään varpaisiin asti!
Sekoitus kesää ja joulua elämään!
Ihanaa adventtien aikaa!






6.12.2014

My vintage Christmas cones!


I love to make own decorations and oldfashion vintage
cones are so easy to make!
I used some cake paper and nice ribbons with lovely
vintage papers!
These are charming to hang around, but also nice
Xmas gifts for friends!
I fill those with Spanish Xmas sweets!
My dear friend has made the lovely card the back!
Happy Independence Day, Finland!


Omia joulukoristeita on aina ilo askarrella!
Ja nämä vintage tötteröt niin helppoja tehdä!
Kauniita vintagepapereita, vähän kakkupaperia ja ihania
nauhoja kaappien kätköistä!
Ihastuttavat tuutit voi ripustella minne millonkin! 
Ja täytän ne täällä espanjalaisilla perinteisillä namusilla.
Suloisia lahjoja myös ystäville!
Rakas ystäväni on tehnyt minulle taustalla olevan kortin!
Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi!




5.12.2014

A cute Bambi!


Cute, cute Christmas time!
This bambi is so adorable and sweet!
I covered the ready cut wooden bambi with this
nice flowering paper.
Happy weekend for everyone!


Suloinen söpöläinen!
Pikku-bambi sai päällensä ihanan kukallisen turkin
joulun iloksi!
Valmis puinen bambi löytyi Kööpenhaminan askartelukaupasta
parisen joulua sitten ja on odottanut sopivaa hetkeä
korissa muiden askartelutarvikkeiden seassa.
Nyt se pääsi pöydälle vihdoin odottamaan joulua!
Ihanaa viikonloppua kaikille!



4.12.2014

Mini gingerbreads!


Christmas is nothing without gingerbreads!
Yesterday I made some lovely tiny small gingerbreads 
with my son!
He loved those and I had to hide a few for my photos!
Have a wonderful day!


Joulu ei maistu miltään ilman piparkakkuja!
Eilen puuhastelin pikkuruisia sydänpipareita poikani kanssa ja
oli pakko piilottaa muutama kuvauksiin!
Muuten olisi koko pellillinen kadonnut parempiin suihin!
Joulun taika on jo ihan lähellä!

***

3.12.2014

Winter wonderland!


White...just and only white!!
I love white and you might think 'really?',
because my blog is full of colours!
But yes, I do love white too!
This wonderful winter wonderland I found in local
interior shop, Procomobel Studio.
Enjoy white!
And look at that gorgeous peacock!


Valkoinen ihmemaa!!
Rakastan valkoista!
Ihmettelette varmaan nyt, että 'ihanko totta?', koska
blogini täyttyy värikylläisistä kuvista päivä toisensa jälkeen!
Mutta, kyllä, valkoinen on ihana väri!
Nämä kuvat ovat paikallisen sisustusliikeen, 
Procomobel Studion, joulusomistuksesta.
Nauttikaa valkoisen hurmasta!
Ja ihastukaa tuohon hurmaavaan riikinkukkoon!